STUDIA II STOPNIA
(licencjackie, 2 lata)
profil praktyczny
Czesne i opłaty administracyjne
SYLWETKA ABSOLWENTA
Kosmetolog zajmuje się poprawianiem i przywracaniem urody oraz profilaktyką starzenia. Absolwent kierunku zdobywa umiejętności profesjonalnego dbania o zdrowie oraz urodę skóry twarzy i ciała, zajmował się będzie także problematyką zmian skórnych. Posiada ogólną on wiedzę z zakresu anatomii, alergologii i immunologii, onkologii skóry, podologii, trychologii oraz nauk o zdrowiu, a także wiedzę szczegółową z zakresu kosmetologii tj. składu nowoczesnych kosmetyków, nowych technik i technologii. Do zadań kosmetologa należy oprócz diagnostyki skóry, wykonywanie zabiegów z zakresu kosmetologii: estetycznej, antystarzeniowej i leczniczej. Kosmetolog to specjalista, który potrafi zaplanować i przeprowadzić cały proces pielęgnacji skóry (zabiegi oraz pielęgnację domową) każdego klienta tzn. w każdym wieku, z każdym rodzajem i problemem skóry. Kosmetolog to także specjalista rozpoznający typ charakterologiczny swojego klienta oraz dostosowujący do niego sposoby rozpoznawania jego potrzeb i komunikowania się z nim w tym zakresie, rekomendowania pielęgnacji w domu, poradnictwa w zakresie ogólnej kondycji (np.: dieta, styl życia itp.),budowania relacji klienta ze sobą oraz z gabinetem/SPA, w którym pracuje. Kosmetolog to także współtwórca wizerunku i sukcesu gabinetu/SPA na lokalnym rynku.
Absolwent znajdzie zatrudnienie w gabinetach kosmetycznych, odnowy biologicznej, firmach kosmetycznych, laboratoriach, ale także jako nauczyciel w szkołach kosmetycznych czy wykładowca w wyższych uczelniach, w redakcjach pism branżowych. Kosmetolog powinien podejmować współpracę z innymi specjalistami, umieć różnicować defekty kosmetyczne od zmian chorobowych. W sytuacji odkrycia zmian wzbudzających podejrzenie jako potencjalnie chorobowych, powinien skierować klienta na konsultacje z lekarzem.
Absolwent zarządzania w branży kosmetycznej zdobędzie przygotowanie do pełnienia stanowisk kierowniczych w usługach kosmetycznych oraz prowadzenia własnej działalności. Będzie posiadał szeroką wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, finansami, kreowania wizerunku firmy. Zdobędzie kompetencje wywodzące się z psychologii zarządzania, dzięki którym będzie potrafił rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem firmą i prowadzeniem działalności gospodarczej w usługach kosmetycznych, dbając przy tym o prestiż zawodu.