Celem studiów jest wykształcenie menadżerów kultury, przygotowanych do zarządzania instytucjami oraz projektami kultury w gospodarce wolnorynkowej, a także przybliżenie praktycznych aspektów zarządzania i promocji kultury.
Słuchacz po ukończeniu studiów – zna zagadnienia dotyczące podstaw prawnych działalności publicznych i komercyjnych instytucji kultury odnoszące się do źródeł finansowania kultury oraz pozyskiwania środków z funduszy strukturalnych UE, inicjatyw i programów wspólnotowych. Ma wiedzę o kulturze XXI wieku – instytucjach kultury i życiu kulturalnym na poziome lokalnym, regionalnym i globalnym; rynku kultury, przemysłach kultury, usługach kulturalnych. Zna zagadnienia dotyczące aspektów polityki i dyplomacji kulturalnej państwa i samorządów lokalnych ( na przykładzie Polski oraz wybranych krajów) a także strategii kultury Unii Europejskiej. Zna zagadnienia związane z ochroną i zarządzaniem dziedzictwem kulturowym. Potrafi zarządzać projektami, organizacją imprez kulturalnych oraz przygotowaniem dokumentów strategicznych w kontekście pozyskiwania funduszy zewnętrznych. Posiada umiejętność wystąpień publicznych
Program studiów
- Instytucje i media kultury współczesnej (media i kultura, media i polityka)
- Wybrane zjawiska kulturalne w Polsce (literatura, teatr, film, muzyka, sztuki plastyczne i inne)
- Zarządzanie i marketing w kulturze (informacja w kulturze)
- Zarządzanie i ochrona dziedzictwa kulturowego
- Prawo autorskie – ochrona własności intelektualnej
- Polityka kulturalna (Polski, regionu, gminy, polityka kulturalna UE)
- Kultura XXI w. (rynek kultury, przemysły kultury, dialog kultur)
- Podstawy prawne funkcjonowania instytucji kultury
- Finansowanie instytucji kultury, projektów kulturalnych, pozyskiwanie środków z funduszy zewnętrznych
- Podstawy protokołu dyplomatycznego i etykiety
- Sztuka budowania wizerunku, autoprezentacja, sztuka wystąpień publicznych
- Ćwiczenia i warsztaty – biznesplan, pozyskiwanie dotacji, projekty gry interaktywne