Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli terapeutów do realizacji zadań w ramach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka zagrożonego różnorodną niepełnosprawnością. Przygotowanie obejmuje wielospecjalistyczną i kompleksową pomoc w zakresie diagnozy i rehabilitacji dziecka w wieku 0-7 lat zagrożonego niepełnosprawnością, profilaktykę zaburzeń rozwojowych dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym oraz wsparcie i wspomaganie rodziny w wychowaniu i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego. Studia mają charakter kwalifikacyjny. Kandydaci na studia muszą posiadać przygotowanie pedagogiczne.
Przedmioty:
- Pedagogika specjalna
- Podstawy pedagogiki m. Montesori
- Elementy psychologii rozwojowej i klinicznej
- Fizjologia i patologia noworodka
- Neurologiczne podstawy rozwoju małego
- Diagnoza funkcjonalna małego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Diagnoza potrzeb środowiska rodzinnego dziecka z zaburzonym rozwojem
- Modele wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka oraz wspomaganie rodziny
- Terapia dzieci z uszkodzonym słuchem
- Terapia dziecka z uszkodzonym wzrokiem
- Neurofizjologiczne metody rehabilitacji małego dziecka
- Wspomaganie rozwoju mowy dziecka z zaburzeniami rozwojowymi
- Wspomaganie rodziny systemie wczesnego wspomagania rozwoju
- Konstruowanie Indywidualnych Programów Terapeutycznych
- Masaż jako forma stymulacji rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością
- Metodyka pracy z małym dzieckiem
- Pedagogiczne wspomaganie rozwoju dziecka
- Kurs i pomocy przedmedycznej pediatrycznej
- Zajęcia praktyczne
- Wykłady monograficzne