Wczesna interwencja SP

Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli terapeutów do realizacji zadań w ramach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka zagrożonego różnorodną niepełnosprawnością. Przygotowanie obejmuje wielospecjalistyczną i kompleksową pomoc w zakresie diagnozy i rehabilitacji dziecka w wieku 0-7 lat zagrożonego niepełnosprawnością, profilaktykę zaburzeń rozwojowych dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym oraz wsparcie i wspomaganie rodziny w wychowaniu i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego. Studia mają charakter kwalifikacyjny. Kandydaci na studia muszą posiadać przygotowanie pedagogiczne.

Przedmioty:

  • Pedagogika specjalna
  • Podstawy pedagogiki m. Montesori
  • Elementy psychologii rozwojowej i klinicznej
  • Fizjologia i patologia noworodka
  • Neurologiczne podstawy rozwoju małego
  • Diagnoza funkcjonalna małego dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Diagnoza potrzeb środowiska rodzinnego dziecka z zaburzonym rozwojem
  • Modele wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka oraz wspomaganie rodziny
  • Terapia dzieci z uszkodzonym słuchem
  • Terapia dziecka z uszkodzonym wzrokiem
  • Neurofizjologiczne metody rehabilitacji małego dziecka
  • Wspomaganie rozwoju mowy dziecka z zaburzeniami rozwojowymi
  • Wspomaganie rodziny systemie wczesnego wspomagania rozwoju
  • Konstruowanie Indywidualnych Programów Terapeutycznych
  • Masaż jako forma stymulacji rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością
  • Metodyka pracy z małym dzieckiem
  • Pedagogiczne wspomaganie rozwoju dziecka
  • Kurs i pomocy przedmedycznej pediatrycznej
  • Zajęcia praktyczne
  • Wykłady monograficzne

KIERUNKI STUDIÓW

all Wydział Nauk Humanistyczno Społecznych i Technicznych Wydział Nauk o Zdrowiu Filia Wydział Zamiejscowy w Kętrzynie

GALERIA ZDJĘĆ

NA SKRÓTY

Block
Olsztyńska Szkoła Wyższa  Telefon rekrutacyjny Skip to content