Szkolenia dla studentów w projekcie „Warmia możliwości”
Analiza danych w MS Excel -16 godzin
Program szkolenia
- Przygotowywanie danych do przeprowadzenia analizy.
- Tworzenie zestawień.
- Wykorzystywanie różnych funkcji Excel.
- Dokonywanie analizy i oceny danych.
- Wykonywanie prognozy i symulacji.
- Wykorzystywanie scenariuszy.
- Przeprowadzanie analiz z wykorzystaniem tabeli przestawnej.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ w zakresie:
- Przygotowywania danych do przeprowadzenia analizy.
- Tworzenia zestawień.
- Wykorzystywania różnych funkcji Excel.
- Dokonywania analizy i oceny danych.
- Wykonywania prognozy i symulacji.
- Wykorzystywania scenariuszy.
- Przeprowadzania analiz z wykorzystaniem tabeli przestawnej.
UMIEJĘTNOŚCI – uczestnik potrafi:
- Przeprowadzić analizę danych w MS Excel
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Uczestnik jest gotów do działania zgodnie z określonymi standardami oraz do samodzielnego
- poszukiwania rozwiązań zwiększających efektywność i podnoszących jakość wykonywanej przez siebie pracy.
Wykorzystanie w analizie narzędzia Power Pivot-16 godzin
Program szkolenia
- Pobieranie danych do narzędzia PowerPivot.
- Budowanie i zarządzania relacjami bazodanowymi.
- Tworzenie tabel i wykresów przestawnych w oparciu o przygotowane dane.
- Wykorzystanie Data Analysis Expressions.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ w zakresie:
- Pobierania danych do narzędzia PowerPivot.
- Budowania i zarządzania relacjami bazodanowymi.
- Tworzenia tabel i wykresów przestawnych w oparciu o przygotowane dane.
- Wykorzystania Data Analysis Expressions.
UMIEJĘTNOŚCI – uczestnik potrafi:
- Wykorzystywać w analizie danych narzędzie Power Pivot
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Uczestnik jest gotów do działania zgodnie z określonymi standardami oraz do samodzielnego
poszukiwania rozwiązań zwiększających efektywność i podnoszących jakość wykonywanej przez siebie pracy.
Optymalizacja raportowania za pomocą hurtowni danych i kostki OLAP w oparciu o Microsoft SQL Server
Program szkolenia
- Pojęcie denormalizacji bazy danych.
- Wprowadzenie do tematyki hurtowni danych.
- Tworzenie bazy analitycznej.
- Tworzenie żródeł danych i widoków źródeł danych.
- Tworzenie wymiarów ich procesowanie.
- Tworzenie kostki OLAP.
- Tworzenie grup miar i ich powiązania z wymiarami w kostce OLAP.
- Tworzenie pakietu SSIS do zautomatyzowanego przeładowywania danych.
- Zarządzanie uprawnieniami w bazie analitycznej
- Administracja SSAS.
- Porównanie czasu tworzenia raportu w Microsoft EXCEL dla tabel faktów o różnym rozmiarze zależnie od źródła: baza relacyjn, Power Pivot, kostka OLAP.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ w zakresie:
- różnic pomiędzy silnikem baz relacyjnych a silnikiem baz analitycznych,
- różnic pomiędzy bazą zoptymalizowaną do zbierania danych, a hurtownią zoptymalizowaną do analizy
danych,
- istnienia faktów, wymiarów i kluczy,
- złożoność projektu tworzenia hurtowni i kostki OLAP,
- konieczność przetwarzania wymiarów i kostek OLAP przed wykorzystaniem ich w analizie,
- korzyści ze skrócenia czasu przeprowadzania analizy, dzięki wstępnemu przygotowaniu danych i miar w
czasie przetwarzania
- wpływu ról i przypisanych im uprawnień na dostęp do danych w kostce OLAP.
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnik potrafi:
- identyfikować wymiary i fakty,
- wybierać odpowiednie z biznesowego punktu widzenia funkcje agregujące dla tworzonych miar,
- łączyć się do kostki OLAP i tworzyć raport tabeli przestawnej i wykresu przestawnego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Uczestnik jest gotów do wykonywania obowiązków zawodowych związanych z raportowaniem w oparciu o
hurtownię danych zgodnie ze standardami i procedurami.
Wykorzystanie Microsoft SQL R serwera w analizie danych
Program szkolenia
- Podstawowe działania na obiektach R.
- Funkcje matematyczne statystyczne ze standardowo instalowanych pakietów.
- Analiza danych z wykorzystaniem wykresów.
- Uruchamianie skryptu R z poziomu Microsoft SQL Server z przekazywaniem danych SQL.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ w zakresie:
- możliwych do użycia źródeł danych,
- różnic pomiędzy źródłem danych wewnątrzraportowym i współdzielonym,
- różnic pomiędzy zbiorem danych wewnątrzraportowym I współdzielonym,
- możliwości raportowania wyników analizy w różnej formie,
- istnienia wielu narzędzi do analizy I raportowania.
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnik potrafi:
- wybrać źródła danych,
- zdefiniować potrzebne zbiory danych,
- utworzyć filtry,
- utworzyć raporty tabelaryczne i wykresy,
- tworzyć raporty na mapie,
- dobierać narzędzie do utworzenia raportu.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Uczestnik jest gotów do samodzielnego poszukiwania rozwiązań zwiększających efektywność i
podnoszących jakość wykonywanej przez siebie pracy w oparciu o przeprowadzone analizy i przygotowane
wizualizacje ich wyników.
Leadership and Team Skills (szkolenie akredytowane)-32 godziny
Program szkolenia
Program realizowany jest z uwzględnieniem poniższych aktywności, w których bierze udział każdy z uczestników :
- Zadanie przedkursowe
- Warsztat Kierowanie pracą zespołu – 2 dniowy obejmujący, m.in.:
- definiowanie ról w zespole,
- identyfikacja wartości i zachowań menedżera,
- rozpoznanie własnego stylu zarządzania, które sprzyjają wzrostowi efektywności poszczególnych osób i zespołów.
- organizacja pracy własnej i zespołu.
- Warsztat dot. zwiększania wydajności pracy zespołu- 2 dniowy ukierunkowany na m.in.:
- badanie wpływu stylu przywództwa na wydajność zespołu na podstawie case study
- określanie znaczenia wydajności zespołu w osiąganiu celów organizacyjnych
- rozpoznawanie i usuwanie słabych wyników
- zastosowanie technik motywacji w celu zwiększenia wydajności zespołu i indywidualnej,
- rozwiązywanie sytuacji konfliktowych.
- Aplikacja – praca, którą przygotowuje każdy z uczestników. Celem zadań jest przełożenie nabytej wiedzy i umiejętności na doświadczenia i case study z pracy z zespołem, sytuacji, w których zastosowano odpowiednie narzędzia kierowania i współpracy w zespole.
- Assessment i ocena ( przeprowadzenie przez zakredytowanych asesorów oceny złożonej przez uczestnika Aplikacji, a tym samym przydzielenie stosownej wg wytycznych oceny. Otrzymanie pozytywnej oceny będzie skutkowało uzyskaniem certyfikatu ILM Endorsed. Po dokonaniu oceny uczestnik otrzyma stosowną informację zwrotną.
- Uzyskanie Certyfikatu ILM Endorsed (Institute Leadership and Management).
Czas trwania szkolenia: 32 godziny
Dzięki udziałowi w niniejszym szkoleniu uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ – Uczestnicy po szkoleniu:
- nabędą wiedzę o rodzajach ról w zespole i jak je identyfikować
- będą znali wartości i zachowania charakteryzujące efektywnego menedżera,
- poznają style zarządzania, które sprzyjają wzrostowi efektywności poszczególnych osób i zespołu.
- nabędą wiedzę o podstawowych mechanizmach organizacji pracy własnej i zespołu, w kontekście zwiększania efektywności poszczególnych osób i zespołu.
- poznają podstawowe technik motywacji zespołowej i indywidualnej,
- nabędą wiedzę na temat typowych sytuacji konfliktowych w pracy zespołowej
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili:
- rozróżniać role w zespole,
- identyfikować własny styl zarządzania,
- identyfikować istotne elementy wpływające na prawidłową organizację pracy własnej i zespołu
- zaproponować wybrane do sytuacji motywatory w celu zwiększenia wydajności zespołu i
- indywidualnej,
- zidentyfikować przyczyny dla typowych sytuacji konfliktowych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE – Uczestnicy po szkoleniu są gotowi do:
- dokonywania oceny własnego stylu zarządzania sprzyjającego wzrostowi efektywności pracy zespołowej
- samodzielnej organizacji pracy własnej i zespołu, tj. poprzez rozpoznawanie czynników mających wpływ na zwiększenie wydajności przy realizacji konkretnego zadania
- dokonywania oceny pracy zespołu i stosowania wybranych technik motywacyjnych w relacji do zespołu lub indywidualnego członka proponowania rozwiązań dla typowych sytuacji konfliktowych w pracy zespołowej.
Po zakończeniu szkolenia Wykonawca przeprowadzi egzamin certyfikujący dla wszystkich uczestników szkolenia. Po zaliczeniu egzaminu uczestnik otrzymuje rozpoznawalny na całym świecie certyfikat ILM potwierdzający uzyskanie kwalifikacji dotyczących umiejętności zawodowych z zakresu przywództwa i zarządzania.
Komunikacja w zespole z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych na przykładzie usług Office 365-16 godzin
Program szkolenia
- Użytkowanie skrzynki pocztowej.
- Planowanie terminu w kalendarzu I zapraszanie uczestników spotkania.
- Udostępnianie i korzystanie z kalendarza.
- Zarządzanie kontaktami w Outlook, Skype dla biznesu.
- Błyskawiczna rozmowa tekstowa. Wideorozmowa.
- Zapraszanie dodatkowych uczestników do wideorozmowy.
- Korzystanie z wirtualnej tablicy i prezentacji.
- Udostępnianie programu lub pulpitu.
- Rodzaje wirtualnych sal i ról.
- Zarządzanie mikrofonami i kamerkami.
- Wykorzystanie narzędzi w wirtualnej sali.
- Korzystanie z Office WebAPP.
- Udostępnianie pliku lub folderu z OneDrive.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ – Uczestnicy po szkoleniu wiedzą o:
- Komunikacji synchronicznej z wykorzystaniem Skype dla biznesu i asynchronicznje za pomocą poczty.
- Planowaniu pracy zespołu z wykorzystaniem kalendarzy
- Wykorzystaniu wideokonferencji do realizacji spotkań
- Wykorzystaniu Office WebAPPS do realizacji codziennych zadań
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnicy po szkoleniu potrafią:
- Korzystać ze skrzynki pocztowej
- Planować spotkania z wykorzystaniem kalendarza
- Nawiązywać tekstową rozmowę błyskawiczna i wideorozmowę oraz łączyć się do wirtualnej sali i
- Korzystać z narzędzi w czasie wideorozmowy lub wideokonferencji
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Uczestnicy po szkoleniu potrafią samodzielnie poszukiwania rozwiązań narzędziowych zwiększających
efektywność i podnoszących jakość wykonywanej przez siebie pracy poprzez poprawę komunikacji
Trening kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów – 16 godzin
Program szkolenia
- Rozwijanie umiejętności skutecznego identyfikowania problemów w miejscu pracy.
- Metody generowania odpowiednich rozwiązań.
- Techniki delegowania działań w ramach danych rozwiązań.
- Metody oceny rozwiązań oraz monitorowania ich wdrażania.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ w zakresie – Uczestnicy po szkoleniu:
- nabędą wiedzę o czynnikach blokujących kreatywne myślenie,
- będą rozumieć zasady kreatywnej pracy w grupie,
- poznają najpopularniejsze techniki analizy problemów,
- poznają grupowe metody kreatywnego rozwiązywania problemów,
- poznają techniki oceny pomysłów.
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili:
- wskazać czynniki blokujące kreatywne myślenie,
- identyfikować zasady kreatywnej pracy w grupie,
- przygotować etapy procesu analizy problemów w oparciu o najpopularniejsze techniki,
- przygotować etapy zastosowania typowych metod kreatywnego rozwiązywania problemów,
- zastosować popularne techniki oceny pomysłów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE – Uczestnicy po szkoleniu są gotowi do:
- dokonywania oceny czynników blokujących kreatywność,
- działania zgodnie z typowymi zasadami kreatywnej pracy w grupie,
- wykorzystania najpopularniejszych technik analizy problemów,
- zastosowania w pracy grupowej metod kreatywnego rozwiązywania problemów,
- zastosowania technik oceny pomysłów.
Prince2® Foundation (szkolenie akredytowane)-24 godziny
Program szkolenia
- Zapoznanie z Metodyką PRINCE2® (Skuteczne Zarządzanie Projektami).
- Przegląd kluczowych zagadnień niezbędnych do efektywnego stosowania metodyki PRINCE2®, w tym do prawidłowego rozpoczęcia, świadomego prowadzenia, kontrolowanego
- zamknięcia projektu.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ – Uczestnik nabędzie wiedzę, tj. zna i rozumie:
- pojęcia i definicje z zakresu zarządzania projektami
- role i zadania osób zaangażowanych w realizację projektu
- procesy i tematy metodyki zarządzania projektami PRINCE2®
- planować i aktywnie monitorować harmonogram realizacji projektu
- zarządzać zmianą projektową, ryzykami i jakością
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnik potrafi:
- przygotowywać i zarządzać dokumentami projektowymi
- planować i wskazywać działania, które muszą być wykonywane na poszczególnych etapach realizacji Projektu
- przypisywać odpowiednie role projektowe do działań na każdym etapie realizacji projektu
- delegować odpowiednie zadania poszczególnym członkom zespołu projektowego
KOMPETENCJE SPOŁECZNE – Uczestnik jest gotów do:
- działania zgodnie ze standardami i procesami wynikającymi z metodyki PRINCE2
- dokonywania oceny jakości produktów i usług dostarczanych w ramach projektów zarówno w aspekcie merytorycznym jak i ekonomicznym
- proponowania rozwiązań zwiększających efektywność zarówno pracy własnej jak i pracy zespołu
- efektywnej pracy w zmiennych warunkach projektowych oraz dobrego współdziałania w zespole lub zarządzania kilkuosobowym zespołem
Po zakończeniu szkolenia Wykonawca przeprowadzi egzamin certyfikujący dla wszystkich uczestników szkolenia. Po zaliczeniu egzaminu uczestnik otrzymuje rozpoznawalny na całym świecie certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w zakresie zarządzania projektami zgodnie z metodyką Prince2® Foundation.
Prince2® Agile Practitioner (szkolenie akredytowane)-24 godziny
Program szkolenia
- Zarządzanie projektami z wykorzystaniem technik Agile bazujących na przewodniku PRINCE2 AgileTM (organizacja, zarządzanie ryzykiem, wytwarzanie produktu, narzędzia do wizualizacji postępu).
- Ćwiczenia praktyczne ułatwiające zrozumienie omawianych zagadnień.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ w zakresie:
- Zarządzania projektami z wykorzystaniem technik Agile bazujących na przewodniku PRINCE2® Agile (organizacja, zarządzanie ryzykiem, wytwarzanie produktu, narzędzia do wizualizacji postępu).
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnik potrafi:
- Zastosować zwinne podejście do wytwarzania produktów projektu
KOMPETECNE SPOŁECZNE:
- Uczestnik jest gotów do działania zgodnie z określonymi standardami oraz do samodzielnego
poszukiwania rozwiązań zwiększających efektywność i podnoszących jakość wykonywanej przez
siebie pracy.
Symulacja biznesowa z wykorzystaniem gry biznesowej typu Citta Ideale-8 godzin
Program szkolenia
- Skuteczne wykorzystywanie filozofii i technik podejść zwinnych (Agile) w złożonych. wielozespołowych środowiskach projektowych.
- Możliwość samodzielnego przećwiczenia podejmowania decyzji.
- Sposób analizy osiągniętych efektów w celu wyciągania wniosków na przyszłość.
- Zapoznanie się z codziennymi praktykami pracy zespołów Scrumowych.
- Przećwiczenie planowania i koordynacji złożonego projektu zwinnego.
- Poznanie sposobów współpracy z organami korporacyjnego ładu zarządczego.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ – Uczestnik nabędzie wiedzę, tj. zna i rozumie:
- Praktyki pracy zespołów Scrumowych.
- Sposoby współpracy z organami korporacyjnego ładu zarządczego.
UMIEJĘTNOSCI:
- Uczestnik potrafi: wykorzystać filozofię i techniki podejścia zwinnego (Agile) w elementach swojej pracy
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Uczestnik jest gotów do: proponowania rozwiązań zwiększających efektywność zarówno pracy własnej jak i pracy zespołu
Wsparcie informatyczne budżetowania sprzedawanych usług-24 godziny
Program szkolenia
- Przygotowanie danych do analizy,
- Organizacja danych w arkuszu.
- Monitorowanie poprawności danych względem zdefiniowanych założeń.
- Tworzenie zestawień i raportów.
- Wykorzystanie wbudowanych funkcji.
- Podejmowanie decyzji inwestycyjnych w kontekście wyników analizy.
- Zastosowanie scenariuszy w celu porównania wartości symulacji.
- Analiza sprawozdań przy użyciu raportu tabeli przestawnej i wykresu przestawnego.
- Integracja Microsoft Excel z innymi programami.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ – Uczestnik nabędzie wiedzę, tj. zna i rozumie:
- sposoby i możliwości wykorzystania arkusza kalkulacyjnego do tworzenia zestawień, raportów i
wykresów sprzedażowych,
- możliwości przetwarzania i analizy danych sprzedażowych za pomocą arkusza kalkulacyjnego.
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnik potrafi:
- generować raporty, zestawienia i wykresy sprzedażowe,
- wykonywać analizy na dostępnych danych z wykorzystaniem narzędzi arkusza kalkulacyjnego.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE – Uczestnik jest gotów do:
- pracy w zespole sprzedażowym.
Obsługa aplikacji klasy CRM-16 godzina
Program szkolenia
- Zarządzanie danymi kont i kontaktów.
- Obsługa działań.
- Ofertowanie, zamówienia.
- Harmonogramowanie pracy handlowca. Zarządzanie kolejkami.
- Analiza sprzedaży.
Dzięki udziałowi w niniejszym warsztacie uczestnik nabędzie określone efekty uczenia się, tj. będzie posiadać:
WIEDZĘ – Uczestnik nabędzie wiedzę, tj. zna i rozumie:
- zasady zarządzania relacjami z klientem,
- proces obsługi klienta.
UMIEJĘTNOŚCI – Uczestnik potrafi w systemie klasy CRM:
- zarządzać danymi kont i kontaktów,
- rejestrować informacje związane z obsługą klienta,
- przygotowywać oferty i zamówienia.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE – Uczestnik jest gotów do:
pracy w zespole sprzedażowym i obsługi klienta.