STUDIA PODYPLOMOWE Master of Business Administration /MBA/
Ilość semestrów: 2
Opłata roczna: 13500 zł
Program studiów podyplomowych Master of Business Administration /MBA/ adresowanych jest do pracowników administracji samorządowej i terenowej wszystkich szczebli, mających za zadanie przygotowanie ich do skutecznego funkcjonowania w strukturach na szczeblu województwa, powiatu oraz gminy.
Absolwenci studiów nabywają uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa.
W trakcie studiów słuchacze m.in.:
- poznają problematykę ustrojową i kompetencyjną oraz organizację i zasady pracy;
- pozyskają wiedzę dotyczącą działania nowoczesnej administracji samorządowej,
- w tym elementów prawa, sądowej kontroli administracji, prawa finansowego;
- nabędą wiedzę dotyczącą savoir-vivre i przygotowywania dokumentów;
- uzyskają wiedzę co do zasad funkcjonowania administracji w kontekście członkostwa Polski w Unii Europejskiej;
- poznają doświadczenia i metody funkcjonowania administracji terenowej w innych krajach Unii Europejskiej.
Adresaci :
Studia MBA są zaadresowane do pracowników administracji samorządowej i terenowej wszystkich szczebli.
Zajęcia obejmują około 250 godzin dydaktycznych, realizowanych w soboty i niedziele w godzinach 09.00 – 17.00
– 15 zjazdów w roku akademickim;
– czas trwania studiów: dwa semestry.
Tematyka realizowanych zajęć:
- Samorząd terytorialny funkcjonowanie i zadania
- Kontekst członkostwa w Unii Europejskiej
- Strategie rozwoju lokalnego i regionalnego
- Prawo i postępowanie administracyjne
- Prawo zamówień publicznych
- Organizacja i zarządzanie we współczesnej administracji
- E-administracja
- Negocjacje
- Savoir vivre i korespondencja
- Komunikacja ze społecznościami lokalnymi
- Finanse publiczne
- Rachunkowość budżetowa
- Pozyskiwanie i rozliczanie funduszy unijnych
- Audyt i kontrola w JST
- Postępowanie i ordynacja podatkowa
- Partnerstwo w administracji publicznej
- Lobbing w administracji
Wykładowcy:
Wykładowcami będą naukowcy i praktycy, w tym w randze ambasadorów, mający doświadczenie na arenie międzynarodowej m.in. w Komisji Europejskiej i Organizacji Narodów Zjednoczonych a także w centralnej i lokalnej administracji państwowej. Wśród nich między innymi wykładowcy renomowanych uczelni:
dr Zdzisław Rapacki, który piastował funkcje Dyrektora Biura Spraw Międzynarodowych w Kancelarii Prezydenta RP a w latach 2004-2010, Ambasador i Stały Przedstawiciel RP przy Biurze NZ w Genewie. Minister Pełnomocny Ambasady PR w Londynie, Odznaczony m.in. Komandorią Francuskiej Legii Honorowej, Wielkim Krzyżem Zasługi Chile, Komandorią Pogoni i Orderem Wielkiego Ks. Gedymina, Komandorią Orderu Wschodzącego Słońca Japonii.
Amb. Janusz Niesyto wieloletni dyrektor Protokołu Dyplomatycznego MSZ, dyrektor Gabinetów trzech ministrów spraw zagranicznych RP. Ambasador nadzwyczajny i pełnomocny RP w Szwajcarii i Liechtensteinie oraz w Finlandii.
Dokumenty wymagane od kandydatów na studia podyplomowe:
- kwestionariusz rekrutacyjny na studia podyplomowe – KWESTIONARIUSZ
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia lub jednolitych (oryginał do wglądu)
- dowód osobisty (do wglądu)
- jedno aktualne, podpisane zdjęcia zgodnie z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów –osobistych