STUDIA PODYPLOMOWE

Dlaczego studia podyplomowe?

Studia podyplomowe to forma kształcenia, dzięki której możesz zdobyć dodatkowe umiejętności i kwalifikacje. W ten sposób uzupełniasz już zdobyte w uczelni wykształcenie. Na studiach podyplomowych zajęcia odbywają się w weekendy (sobota/niedziela). Studia ściśle łączą teorię z praktyką. Mogą na nie aplikować studenci studiów magisterskich oraz  absolwenci studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich. Studia podyplomowe są płatne.

Zasady rekrutacji

I etap

Wstępna rekrutacja odbywa się online. Zgłaszasz zainteresowanie wybranymi studiami podyplomowymi, wpisując niezbędne dane. Po zebraniu wymaganej ilości słuchaczy  otwieramy studia i przechodzimy do etapu II.

II etap

Rekrutacja na studia podyplomowe przebiega w sposób tradycyjny. Należy wypełnić i złożyć formularz rekrutacyjny wraz z wymaganymi dokumentami osobiście w dziekanacie, pocztą elektroniczną lub przesłać pocztą tradycyjną na adres uczelni.

Dokumenty wymagane od kandydatów na studia podyplomowe:

  • kwestionariusz rekrutacyjny na studia podyplomowe – podanie_podyplomowe_2024_2025
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia lub jednolitych (oryginał do wglądu)
  • jedno aktualne, podpisane zdjęcia zgodnie z wymogami stosowanymi przy wydawaniu dowodów  –osobistych

Regulamin studiów podyplomowych

Masz pytania? Dzwoń, pisz!

+ 48 663 737 857
email:[email protected]

Zobacz, jakie promocje mamy dla Ciebie!

10% lub 15% zniżki dla służb mundurowych

15% zniżka na kierunek Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, 10% zniżka na pozostałe kierunki studiów podyplomowych.

REGULAMIN PROMOCJI

10% lub 15% zniżki dla wszystkich Absolwentów OSW, WSIiE TWP i WSIiZ

 

15% zniżka na kierunek Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, 10% zniżka na pozostałe kierunki studiów podyplomowych. REGULAMIN PROMOCJI

Uwaga: w roku akademickim 2024/2025 do uruchomienia przygotowujemy: 1. Kadry i płace w praktyce organizacji 2. Przygotowanie pedagogiczne 3. Rachunkowość budżetowa i finanse publiczne 4. Master of Business Administration (MBA) 5. Menedżer Ochrony Zdrowia 6. Oligofrenopedagogika 7. Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy 8. Zarządzanie projektem Zajęcia planujemy uruchomić 16.11.2024

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 13500 zł

Program studiów podyplomowych Master of Business Administration /MBA/ adresowanych jest do pracowników administracji samorządowej i terenowej wszystkich szczebli, mających za zadanie przygotowanie ich do skutecznego funkcjonowania w strukturach na szczeblu województwa, powiatu oraz gminy.

Absolwenci studiów nabywają uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa.

W trakcie studiów słuchacze m.in.:

  • poznają problematykę ustrojową i kompetencyjną oraz organizację i zasady pracy;
  • pozyskają wiedzę dotyczącą działania nowoczesnej administracji samorządowej,             
  • w tym elementów prawa, sądowej kontroli administracji, prawa finansowego;
  • nabędą wiedzę dotyczącą savoir-vivre i przygotowywania dokumentów;
  • uzyskają wiedzę co do zasad funkcjonowania administracji w kontekście członkostwa   Polski w Unii Europejskiej;
  • poznają doświadczenia i metody funkcjonowania administracji terenowej w innych   krajach Unii Europejskiej.

Adresaci :

Studia MBA są zaadresowane do pracowników administracji samorządowej i terenowej wszystkich szczebli.

Zajęcia obejmują około 250 godzin dydaktycznych, realizowanych w soboty i niedziele w godzinach 09.00 – 17.00
– 15 zjazdów w roku akademickim;
– czas trwania studiów: dwa semestry.

Tematyka realizowanych zajęć:

  1. Samorząd terytorialny funkcjonowanie i zadania
  2. Kontekst członkostwa w Unii Europejskiej
  3. Strategie rozwoju lokalnego i regionalnego
  4. Prawo i postępowanie administracyjne
  5. Prawo zamówień publicznych
  6. Organizacja i zarządzanie we współczesnej administracji
  7. E-administracja
  8. Negocjacje
  9. Savoir vivre i korespondencja
  10. Komunikacja ze społecznościami lokalnymi                        
  11. Finanse publiczne
  12. Rachunkowość budżetowa
  13. Pozyskiwanie i rozliczanie funduszy unijnych
  14. Audyt i kontrola w JST
  15. Postępowanie i ordynacja podatkowa
  16. Partnerstwo w administracji publicznej
  17. Lobbing w administracji

Wykładowcy:

Wykładowcami będą naukowcy i praktycy, w tym w randze ambasadorów, mający doświadczenie na arenie międzynarodowej m.in. w Komisji Europejskiej i Organizacji Narodów Zjednoczonych a także  w centralnej i lokalnej administracji państwowej. Wśród nich między innymi wykładowcy renomowanych uczelni:

 dr Zdzisław Rapacki, który piastował funkcje Dyrektora Biura Spraw Międzynarodowych w Kancelarii Prezydenta RP a w latach 2004-2010, Ambasador i Stały Przedstawiciel RP przy Biurze NZ w Genewie. Minister Pełnomocny Ambasady PR w Londynie, Odznaczony m.in. Komandorią Francuskiej Legii Honorowej, Wielkim Krzyżem Zasługi Chile, Komandorią Pogoni i Orderem Wielkiego Ks. Gedymina, Komandorią Orderu Wschodzącego Słońca Japonii.

Amb. Janusz Niesyto wieloletni dyrektor Protokołu Dyplomatycznego MSZ, dyrektor Gabinetów trzech ministrów spraw zagranicznych RP. Ambasador nadzwyczajny i pełnomocny RP w Szwajcarii i Liechtensteinie oraz w Finlandii.

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 13500 zł

Opłata semestralna: 6 750 zł

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 3000 zł

Opłata ratalna: 2 x 1600 zł

Dziś zarówno w firmach, jak i w administracji publicznej rośnie znaczenie i prestiż stanowisk związanych z ochroną środowiska. Dzieje się tak dzięki rosnącej świadomości społeczeństw na temat środowiska naturalnego i roli człowieka w jego odbudowie. Ponadto mamy do czynienia z szeregiem przepisów, tak unijnych, jak i krajowych, które mają za zadanie zahamowanie wyniszczenia zasobów Ziemi. Dlatego też, na rynku pracy liczy się obecnie nie tylko znajomość rozwiązań przyjaznych dla środowiska, ale przede wszystkim biegłość
w poruszaniu się w sferze międzynarodowych rozwiązań prawnych w tym zakresie.

            Głównym zadaniem studiów podyplomowych o specjalności bezpieczeństwo ochrony środowiska jest nabycie i poszerzenie wiedzy uczestników dotyczącej sfery ochrony środowiska w zakresie działalności administracji publicznej, w szczególności urzędników gminnych i powiatowych, ale też innych podmiotów zajmujących się ochroną środowiska. Uczestnicy studiów zostaną zapoznani z podstawami prawnymi ochrony środowiska, kwestiami ochrony poszczególnych elementów środowiska, nowymi rozwiązaniami przyjaznymi ekologicznymi w ochronie środowiska oraz innymi tematami związanymi z jego ochroną.

            Proponowane studia podyplomowe są dla osób pragnących poszerzyć wiedzę z zakresu bezpieczeństwa ochrony środowiska oraz pracujących lub poszukujących zatrudnienia
w podmiotach zajmujących się tym zagadnieniem.

            Docelowo studia pozwolą przygotować przyszłe i obecne kadry do zarządzania bezpieczeństwem ochrony środowiska w administracji publicznej i innych organizacjach.

Kim jest absolwent specjalności – bezpieczeństwo ochrony środowiska?

– posiada wiedzę interdyscyplinarną z zakresu bezpieczeństwa ochrony środowiska, zarządzania ochroną środowiska, stosowania prawa ochrony środowiska oraz umiejętności wykorzystania ich w przyszłej pracy zawodowej i życiu codziennym z zachowaniem profesjonalnie wyuczonej zasad etycznych;

– rozumie oraz potrafi stosować zasady prawne i procedury bezpieczeństwa ochrony środowiska w skali globalnej (narodowej), regionalnej i lokalnej;

– umie ocenić skutki działań własnych z umiejętnością wykorzystania uwarunkowań prozdrowotnych w ochronie środowiska;

– zna procesy i istotne problemy dla ochrony środowiska oraz kieruje się w swoich działaniach zasadami zrównoważonego rozwoju;

– rozumie postępowanie związane z bezpieczeństwem, odpowiedzialnością karną za nieprzestrzeganie zasad ochrony środowiska;

– zna zasady funkcjonowania struktur i podmiotów, instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ochrony środowiska;

– umie dokonać analizy przekazu medialnego w zakresie bezpieczeństwa ochrony środowiska;

– zna zasady zarządzania podmiotami zajmującymi się gospodarką odpadów i szeroko pojętą ochroną środowiska;

– umie stosować regulacje prawne krajowe i EU w zakresie bezpieczeństwa ochrony środowiska;

– jest przygotowany do pracy w instytucjach zajmujących się ochroną i monitorowaniem ochrony środowiska oraz zrównoważonym wykorzystaniem zasobów środowiskowych, projektowaniem ochrony środowiska (wydziałach ochrony środowiska, przedsiębiorstwach gospodarki komunalnej i sanitarnej, firmach zajmujących się zaopatrzeniem w wodę, oczyszczaniem i usuwaniem ścieków, gospodarką odpadami, instytucjach zajmujących się zintegrowanym zarządzaniem środowiskiem);

– posiada umiejętności w zakresie dostępności cyfrowych i potrafi wykorzystać je do zarządzania ochroną środowiska;

– potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu studiów podyplomowych, nieustannie ją poszerzać
z pożytkiem dla własnego rozwoju.

Przykładowe przedmioty:

  • Podstawy bezpieczeństwa
  • Bezpieczeństwo ekologiczne
  • Gospodarka odpadami
  • Ochrona środowiska w przekazie medialnym
  • Przestępstwa przeciwko ochronie środowiska
  • Bezpieczeństwo wewnętrzne
  • Zarządzanie ochroną środowiska
  • Bezpieczeństwo ekonomiczne
  • Ochrona środowiska w administracji publicznej
  • Zagrożenia cywilizacyjne i zrównoważony rozwój
  • Współczesne problemy ekologii i zdrowia publicznego
  • Prawo ochrony środowiska
  • Ochrona środowiska w UE
  • Projektowanie ochrony środowiska
  • Dostępność cyfrowa

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne umożliwiające pełnienie roli doradcy zawodowego, doradcy personalnego, a także specjalisty ds. rozwoju personelu organizacji.

Studia adresowane są do osób, które chcą uzyskać kwalifikacje do świadczenia usług doradztwa zawodowego i personalnego oraz tych, które ze względu na charakter pracy lub plany zawodowe zainteresowane są problematyką doradztwa zawodowego, personalnego i coachingu kariery.

Program studiów

Program obejmuje zagadnienia teoretyczne i praktyczne z zakresu doradztwa zawodowego i coachingu kariery, psychologii rozwojowej, osobowości i motywacji, diagnozy, zawodoznawstwa, metodyki poradnictwa zawodowego i coachingu kariery, rynku pracy, prawa pracy, przedsiębiorczości, zarządzania zasobami ludzkimi.

  1. Teoretyczne podstawy poradnictwa zawodowego
  2. Psychologia rozwojowa, osobowości i motywacji
  3. Zawodoznawstwo
  4. Komunikacja interpersonalna w poradnictwie zawodowym
  5. Metody diagnostyczne w poradnictwie zawodowym
  6. Metodyka poradnictwa zawodowego
  7. Rynek pracy
  8. Prawo pracy
  9. Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych
  10. Metodyka poradnictwa zawodowego – zastosowanie technologii informacyjnej w pracy doradcy zawodowego
  11. Teoretyczne podstawy coachingu kariery
  12. Rekrutacja i selekcja pracowników
  13. Metodyka poradnictwa zawodowego – coaching kariery
  14. Przedsiębiorczość

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 3300 zł

Opłata ratalna: 2 x 1750 zł

 

Celem studiów podyplomowych pn. Inspektor Ochrony Danych Osobowych i Administrator Danych jest przekazanie kompleksowej i specjalistycznej wiedzy przygotowującej słuchaczy do wykonywania funkcji Inspektora Ochrony Danych oraz obowiązków Administratora Danych na podstawie obowiązującego od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia (UE) 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylające dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), a w szczególności wyposażenie absolwentów w wiedzę i umiejętności z zakresu: regulacji prawnych ochrony danych osobowych w systemie źródeł prawa krajowego, międzynarodowego i UE, podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych, prawnych aspektów tworzenia dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych, powierzania przetwarzania i rejestracji zbiorów danych osobowych, praktycznych aspektów prawnych wykonywania funkcji Inspektora Ochrony Danych i Administratora Danych, pakietu reformującego  ochronę danych osobowych w UE.

Adresatami studiów są osoby, które w swojej działalności mają do czynienia z danymi osobowymi, celem podniesienia kwalifikacji, osoby zamierzające pełnić funkcję Inspektora Ochrony Danych i Administratora Danych, absolwenci wszystkich kierunków studiów, pracodawcy, pracownicy administracji rządowej i samorządowej.

Program studiów obejmuje 180 godzin zajęć (30 ECTS) i realizowany jest w ramach następujących modułów:

  • Przetwarzanie i ochrona danych osobowych w świetle przepisów.
  • Przetwarzanie i ochrona danych osobowych na podstawie przepisów szczególnych.
  • Przetwarzanie danych osobowych przez służby mundurowe i inne sfery budżetowe.
  • Realizacja przez administratorów danych osobowych uprawnień właścicieli danych.
  • Rola i zadania Administratora Danych Osobowych oraz Inspektora Ochrony Danych i  podmiot przetwarzający.
  • Dokumentacja przetwarzania i ochrony danych osobowych.
  • Przetwarzanie danych osobowych  z użyciem technologii informatycznych i cyfrowych.
  • Organizacja ochrony danych osobowych i bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych.
  • Współadministrowanie, udostępnianie, powierzanie oraz międzynarodowy transfer danych.
  • Naruszenia i sankcje karne w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych.
  • Warsztaty /Studia przypadków.

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

 

Studia skierowane są do pracowników działu kadr i płac zatrudnionych zarówno  w sektorze prywatnym jak i publicznym, osób  pracujących, które w swojej pracy wykorzystują wiedzę z  zakresu kadr  i płac oraz do wszystkich, którzy swój rozwój zawodowy wiążą z tą problematyką.

Celem studiów jest przekazanie specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności z zakresu problematyki kadrowej w przedsiębiorstwach, wynagrodzeń, prawa pracy, rozliczeń świadczeń pracowniczych, dokumentacji podatkowej oraz ZUS.

 

Przedmioty;

Zarządzanie kompetencjami

 

pracowników

Dobór pracowników
Prawo pracy
Płace
Dokumentacja pracownicza
Podatek dochodowy od osób fizycznych
Ubezpieczenia społeczne
Rynek pracy
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Program „Płatnik”
Zakładowe fundusze świadczeń socjalnych
Zagadnienia obowiązkowych wpłat i dofinansowanie w Państwowym Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON)
Zarządzanie procesami kadrowymi

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

 

Studia skierowane są do  menedżerów służby zdrowia kierujących publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej, pracowników wydziałów zdrowia, organów administracji rządowej oraz jednostek samorządu terytorialnego, pracowników działów administracji zakładów opieki zdrowotnej, pracowników instytucji ubezpieczeń zdrowotnych, a także do osób, dla których ważnym elementem pracy zawodowej jest kompetencja w zakresie organizacji i zarządzania służbą zdrowia. Adresowane są również do osób kończących uczelnie, przygotowując do zajęcia w przyszłości stanowisk kierowniczych w zakładach opieki zdrowotnej.

 

Przedmioty

Rynek ochrony zdrowia i zarządzanie w jednostkach ochrony zdrowia
Rachunkowość finansowa i zarządcza jednostek ochrony zdrowia
Trening menedżerski  – przywództwo i zarządzanie ludźmi
Finansowanie świadczeń w podmiocie medycznym przez NFZ
Audyt wewnętrzny i kontrola w jednostkach ochrony zdrowia
Prawo w ochronie zdrowia
Prawo pracy
Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia
Zamówienia publiczne

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

Studia skierowane są do  nauczycieli i pracowników dydaktycznych szkół lub osób które pragną nabyć lub podwyższyć kompetencje niezbędne w zarządzaniu w oświacie. Absolwent spełnia wymagania określone Rozporządzeniem MEN z 27 X 2009 r.  (Dz. U. Nr 184 poz. 1436 ) w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach placówek publicznych.

Przedmioty

  1. Podstawy organizacji i zarządzania
  2. Zarządzanie strategiczne
  3. Podejmowanie decyzji
  4. Zarządzanie projektami
  5. Zarządzanie personelem w placówce oświatowej
  6. Mediacje-rozwiązywanie konfliktów
  7. Zarządzanie finansami: budżetowanie i elementy controllingu
  8. Prawo oświatowe w praktyce dyrektora szkoły
  9. Nadzór pedagogiczny w pracy dyrektora szkoły
  10. Zarządzanie jakością pracy szkoły
  11. Źródła finansowania rozwoju placówki
  12. Kontrola zarządcza
  13. Wspieranie rozwoju zawodowego nauczyciela, organizowanie współpracy ze środowiskiem lokalnym
  14. Planowanie rozwoju placówki w aspekcie celów strategicznych
  15. Rozwój osobisty – radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
  16. Społeczne uwarunkowania procesów edukacyjnych

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 4400 zł

Opłata ratalna: 2x 1850 zł

 

Opis studiów. W ostatnich dekadach miasta przechodzą olbrzymią ewolucję. Procesy urbanizacyjne, które obserwujemy podwyższają jakość życia mieszkańców, są również akceleratorami rozwoju społecznego i technologicznego. Urbanizacja wiąże się jednocześnie z wieloma wyzwaniami. W ich obliczu kluczowym zadaniem staje się uczynienie współczesnych miast bardziej  odpornymi, bardziej zrównoważonymi i przyjaznymi mieszkańcom. Właściwe funkcjonowanie miast zależy od kształtowania właściwych polityk miejskich i projektowania efektywnych modeli zarządzania miastami.

 

Tworzenie przestrzeni rozwoju współczesnych miast oraz zaspokajanie potrzeb mieszkańców wymaga połączenia wiedzy dotyczącej tego, czym jest współczesne miasto, i jakie wyzwania przed nim stoją, z praktycznymi umiejętnościami zarządzania współczesnymi metropoliami.

Studia podyplomowe Nowoczesne zarządzanie samorządem miejskim mają na celu kształcenie specjalistów posiadających wiedzę i umiejętności niezbędne do zarządzania szybko rozwijającymi się obszarami miejskimi. Ich zadaniem jest kształcenie liderów miejskich, którzy będą wyposażeni w kompetencje niezbędne do diagnozowania oraz rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem miastami. Będą również w stanie projektować nowe, bardziej przyjazne dla obywateli i środowiska naturalnego, modele rozwoju miast i terenów zurbanizowanych

 

Kształcenie na studiach podyplomowych Nowoczesne zarządzanie samorządem miejskim będzie miało charakter interdyscyplinarny i będzie integrowało interdyscyplinarną wiedzę z praktyką.

 

Studia podyplomowe Nowoczesne zarządzanie samorządem miejskim skierowane są do przedstawicieli i pracowników jednostek samorządu terytorialnego, pracowników administracji samorządowej, liderów i menedżerów miejskich, analityków i konsultantów specjalizujących się w rozwoju regionalnym i miejskich, pracowników agencji konsultingowych i marketingowych oraz firm zajmujących się świadczeniem usług publicznych

 

Program zajęć (projekt).

OBSZAR ZAKRES PROBLEMOWY PRZEDMIOTY (przykładowe)
Zarzadzanie nowoczesnym samorządem miejskim Miasta przyszłości – trendy rozwojowe

 

Zarządzanie przez dane

Współcześni liderzy miast

Marketing miast/miejsc

Zrównoważony rozwój

1.    Miasta przyszłości – trendy w rozwoju miast

 

2.    Smart city –wykorzystanie technologii w zarządzaniu miastem.

3.    Współcześni liderzy samorządowi – archetyp dobrego gospodarza vs. Wizjonera i stratega

4.    Marketing miejsc

5.    Rozwój zrównoważony i zielone polityki

 

Edukacja

 

i

kultura

Polityka edukacyjna samorządowa i krajowa

 

Edukacja alternatywna

Finansowanie edukacji

Kulturalni mieszkańcy – miejska polityka kulturalna

6.    Zarządzanie edukacją w samorządzie- prawo, finanse, kompetencje i inkluzywność

 

7.    Kulturalni obywatele – polityka kulturalna jako inwestycja

Ochrona Zdrowia

 

i

Polityka Społeczna

Polityka profilaktyki zdrowia

 

Zabezpieczenie i opieka społeczna w nowoczesnym samorządzie

 

8.    Zarzadzanie opieką zdrowotną w samorządzie.

 

9.    Zdrowie mieszkańców i profilaktyka zdrowotna

Mobilność Transport publiczny

 

Komunikacja i infrastruktura drogowa

 

10.  Zrównoważony transport publiczny

 

 

Urbanizacja i ład przestrzenny Miasto dobrze zaprojektowanie

 

Projektowanie uniwersalne i inkluzywe

Design społeczny

 

11.  Miasto dobrze zaprojektowane – warsztaty projektowe

 

12.  Projektowanie usług publicznych – warsztaty

13.  Projektowanie inkluzywne

14.  Design społeczny

Komunikacja i dialog społeczny Konsultacje społeczne i współdecydowanie o rozwoju samorządu

 

Strategie rozwoju jako płaszczyzna porozumienia i uzgodnienia wizji rozwoju

15.  Konsultacje społeczne – warsztaty

 

16.  CoDesign – Projektowanie partycypacyjne

17.  Komunikacja z mieszkańcami

Aktywizm obywatelski Partycypacja obywatelska w zarządzaniu samorządem

 

Budżet obywatelski

Ruchy miejsckie i inicjatywy spontaniczne.

Aktywizm miejski

18.  Budżet obywatelski

 

19.  Ruchy miejskie i aktywizm społeczny

 

Ilość semestrów: 3

Opłata roczna: 5200 zł

Opłata ratalna: 3 x 1850 zł

 

Oligofrenopedagogika – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Studia podyplomowe z Oligofrenopedagogiki są adresowane do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, pragnących uzyskać kwalifikacje uprawniające do prowadzenia zajęć edukacyjnych niezbędnych do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną różnego stopnia.

Głównym celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w kwalifikacje niezbędne do prowadzenia zajęć edukacyjnych i podejmowania działań rewalidacyjnych w stosunku do uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną, o różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej. Absolwent studiów będzie posiadał także kwalifikacje do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz innymi Całościowymi Zaburzeniami Rozwojowymi.

Studia dają możliwość podjęcia pracy w szkołach specjalnych , ośrodkach wczesnej diagnozy i interwencji oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych, a także do pracy w środowisku rodzinnym i społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Przedmioty przykładowe:

  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną oraz  z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Diagnoza osób niepełnosprawnych intelektualnie
  • Podstawy prawne kształcenia i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz  z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Model pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim
  • Rewalidacja indywidualna
  • Praca z dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną
  • Metodyka nauczania i wychowania osób  z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych

Ilość semestrów: 3

Opłata roczna: 3600 zł

Opłata ratalna: 3 x 1300 zł

Adresatami studiów podyplomowych w zakresie Przygotowanie pedagogiczne są osoby posiadające wykształcenie wyższe (studia licencjackie, inżynierskie lub magisterskie). Studia skierowane są do osób nieposiadających przygotowania pedagogicznego, których zamiarem jest uzupełnienie swoich kwalifikacji.

Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych i wychowawczych poprzez wyposażenie ich w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań placówki oświatowej. Program kształcenia obejmuje swym zakresem zagadnienia z dziedziny psychologii, pedagogiki i dydaktyki, ułatwiające rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się.

Absolwent studiów podyplomowych jest w sposób praktyczny przygotowany do realizacji zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela wychowawcy.

Będzie mógł:

  • zajmować stanowisko nauczyciela,
  • prowadzić zajęcia o charakterze opiekuńczo-wychowawczym (np. świetlica szkolna, internat, schronisko młodzieżowe, ośrodek wychowawczy),
  • organizować działania edukacyjne wykraczające poza ramy zajęć szkolnych (np. współpraca ze środowiskiem lokalnym, rodzinnym).

 

Zgodność uzyskanych uprawnień z dokumentami:

  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli

(*) w rozumieniu powyższych [1,2] Rozporządzeń

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

 

Studia są adresowane do osób pracujących w działach finansowo – księgowych sektora finansów publicznych, oraz osób zamierzających podjąć pracę w tych działach.

Celem studiów jest dostarczenia aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu finansów, rachunkowości, sprawozdawczości w jednostkach sektora finansów publicznych.

Po ukończeniu studiów słuchacz będzie dysponował wiedzą  z zakresu: finansów, rachunkowości,  planowania, sprawozdawczości, aspektów prawnych działalności w jednostkach finansów publicznych oraz zagadnień dotyczących problematyki rozliczania środków pomocowych z funduszy unijnych , audytu wewnętrznego, dyscypliny w finansach publicznych, oraz nowoczesnych metod zarządzania finansami w sektorze publicznym. Absolwent opanuje umiejętności w zakresie: specyfiki prowadzenia ksiąg rachunkowych w jednostkach sektora finansów publicznych i samodzielnych rozwiązań konkretnych problemów. Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (art. 54) Absolwent Studiów może ubiegać się o zatrudnienie na stanowisku głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych. Warunkiem dodatkowym jest posiadanie co najmniej trzyletniej praktyki w księgowości.

Przedmioty;

Finanse
Rachunkowość finansowa
Rachunkowość podatkowa
Elementy prawa: cywilne, gospodarcze, ubezpieczeń, pracy
Podatki
Podstawy prawne funkcjonowania finansów publicznych
Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
Rachunkowość budżetowa
Sprawozdawczość budżetowa
Zamówienia publiczne
Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

 

  1. Rachunkowość i controlling zarządczy

 

Adresatami studiów są wszystkie osoby, które są zainteresowane poprawieniem wyniku finansowego i usprawnieniem działania przedsiębiorstwa, wższa oraz średnia kadra zarządzająca, osoby odpowiedzialne za przygotowanie informacji niezbędnej zarządzającym w procesie decyzyjnym oraz w planowaniu i kontroli.

Absolwent będzie dysponował wiedzą dotyczącą finansów, zdobędzie umiejętność  analizy dokumentów finansowych pod kątem podejmowania właściwych decyzji.

Przedmioty;

  1. Finanse
  2. Rachunkowość finansowa
  3. Rachunkowość podatkowa
  4. Elementy prawa: cywilne, gospodarcze, ubezpieczeń, pracy
  5. Podatki
  6. Podstawy rachunkowości zarządczej i rachunku kosztów
  7. Budżetowanie i controlling zarządczy
  8. Systemy informatyczne w controllingu
  9. Sprawozdawczość finansowa
  10. Analiza finansowa
  11. Audyt finansowy

Ilość semestrów: 3

Opłata roczna: 3900 zł

Opłata ratalna: 3 x 1400 zł

 

Studia podyplomowe w zakresie Terapii pedagogicznej są skierowane do absolwentów studiów nauczycielskich posiadających przygotowanie pedagogiczne.

Absolwent jest przygotowany zarówno teoretycznie, jak i metodycznie do prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych i korekcyjno-kompensacyjnych przede wszystkim z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zachowaniu. Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu psychopedagogicznych podstaw prowadzenia terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, tworzenia programów terapeutycznych, ich zastosowania w codziennej praktyce edukacyjnej, monitorowania i diagnozowania dziecka. Absolwent zna zasady terapeutycznego postępowania w pracy z dziećmi oraz posiada kompetencje w zakresie diagnozowania ich potrzeb, a także planowania indywidualnego rozwoju, zna logopedyczne aspekty specyficznych trudności w uczeniu się. Potrafi analizować psychologiczno-pedagogiczne aspekty pedagogiki korekcyjnej i oddziaływań terapeutycznych. Potrafi planować i realizować działania zapobiegające trudnościom w uczeniu się, konstruować i ewaluować indywidualne i grupowe plany korekcyjno-kompensacyjne. Posiada umiejętność współpracy z rodziną i środowiskiem dziecka.

Przedmioty:

PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE

  • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej
  • Wybrane zagadnienia logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
  • Psychopedagogiczne uwarunkowania rozwoju we wczesnym dzieciństwie
  • Problematyka rozwoju i samorealizacji człowieka
  • Specyfika pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • Logopedyczne aspekty specyficznych trudności w uczeniu się
  • Podstawy pedagogiki korekcyjnej
  • Prawne aspekty funkcjonowanie ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • Diagnoza  ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • Organizacja procesu terapeutycznego
  • Opiniowanie i orzecznictwo psychologiczne i pedagogiczne

PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNO-METODYCZNE

  • Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego
  • Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
  • Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
  • Konstruowanie indywidualnych i grupowych planów korekcyjno-kompensacyjnych
  • Metody terapeutyczne stosowane w pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

W ramach studiów, za dodatkową opłatą, słuchacze mogą uzyskać Certyfikat audytora wewnętrznego BHP

Studia adresowane są do kadry zarządzającej przedsiębiorstwami, pracowników wykonujących w zakładach pracy zadania służb BHP, osób samodzielnie prowadzących oraz zamierzających podjąć działalność gospodarczą. Przygotowują kadrę dla: zakładów pracy realizujących nowoczesne procedury zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, ośrodków szkoleniowych realizujących problematykę bezpiecznych zachowań człowieka, różnych szczebli zarządzania i kontroli w Państwowej Inspekcji Pracy.

Absolwenci studiów uzyskują uprawnienia do zajmowania kierowniczych stanowisk w służbach bhp oraz kwalifikacje specjalisty do spraw bhp.

Otrzymane świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych upoważnia absolwentów, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2.11.2004 r. „W sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy” (Dz.U. 2004 nr 246 poz. 2468) do pełnienia funkcji inspektorów, starszych inspektorów oraz specjalistów i starszych specjalistów do spraw bhp w przedsiębiorstwach i innych jednostkach.

Zagadnienia:

Wprowadzenie do problematyki pracy
 Zasady i metody szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
Prawne aspekty bezpieczeństwa pracy
Zarządzanie w warunkach ekstremalnych
 Ekonomiczne aspekty bezpieczeństwa pracy
 System zarządzania bhp wg ISO 45001:2018
. Audyt wewnętrzny SZBHP
Ochrona przeciwpożarowa i przeciwwybuchowa
 Zasady ratownictwa medycznego
 Czynniki psychologiczne i społeczne w kształtowaniu warunków pracy
 Środowisko pracy jako źródło zagrożeń
 Czynniki szkodliwe w środowisku pracy
Prace i materiały szczególnie niebezpieczne
 Analiza i ocena ryzyka zawodowego
Czynniki antropometryczne i biomechaniczne w kształtowaniu bezpieczeństwa pracy
 Ergonomiczna ocena stanowiska pracy
Zasady i środki ochrony indywidualnej
Analiza okoliczności wypadków przy pracy  i chorób zawodowych
Wymagania minimalne w zakresie eksploatacji maszyn oraz ocena zgodności wyrobów

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

 

Studia są przeznaczone dla osób, których zainteresowania koncentrują się wokół szeroko rozumianej problematyki bezpieczeństwa narodowego, bezpieczeństwa wewnętrznego, bezpieczeństwa publicznego, zarządzania kryzysowego. Absolwenci są wyposażeni w  wiedzę, umiejętności i kompetencje  z zakresu zarządzania kryzysowego, znają istotę bezpieczeństwa oraz jego uwarunkowania; rozumieją i stosują zasady prawne oraz procedury bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego w skali globalnej, regionalnej, narodowej i lokalnej; znają zasady funkcjonowania podmiotów bezpieczeństwa; umieją rozwiązywać problemy zawodowe; potrafią przetwarzać oraz udostępniać informacje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Przykładowe przedmioty:

  • Zarządzanie kryzysowe
  • Podstawy organizacji i zarządzania
  • System bezpieczeństwa narodowego
  • Administracja publiczna
  • Wstęp do nauki o państwie i polityce
  • Wstęp do nauki o bezpieczeństwie
  • Prawne podstawy bezpieczeństwa
  • Etyka zawodowa funkcjonariuszy służb państwowych
  • Zarządzanie bezpieczeństwem publicznym
  • Terroryzm i przestępczość zorganizowana
  • Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
  • Kierowanie zespołem
 

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

 

Adresatami studiów są; kadra zarządzająca/kierownicza przedsiębiorstw, pracownicy odpowiedzialni za  logistykę w przedsiębiorstwie, osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Absolwenci są przygotowani  do pracy w różnych typach przedsiębiorstwach:. transportowych, spedycyjnych, logistycznych, oraz w komórkach  odpowiedzialnych za sprawy logistyki, zaopatrzenia, zbytu, spedycji i transportu oraz obrotu towarowego w krajowej i międzynarodowej skali, ze szczególnym uwzględnieniem rynków UE .

Przedmioty;

  1. Zarządzanie
  2. Zarządzanie jakością
  3. Podstawy logistyki
  4. Zarządzanie produkcją i usługami
  5. Logistyka produkcji
  6. Transport i spedycja
  7. Logistyka zaopatrzenia
  8. Logistyka dystrybucji
  9. Gospodarka magazynowa
  10. Towaroznawstwo, opakowalnictwo, przechowalnictwo
  11. Zarządzanie procesami
  12. Systemy IT w logistyce
  13. Prawo ubezpieczeniowe i transportowe
  14. Ładunkoznawstwo

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

 

Celem studiów jest przekazanie wiedzy i kształcenie umiejętności z zakresu zarządzania złożonymi przedsięwzięciami – projektami. Treści kształcenia realizowane w ramach prezentowanych studiów podyplomowych obejmują całokształt problematyki zarządzania projektami, w tym inicjowanie i definiowanie projektu, najistotniejsze narzędzia planistyczne, takie jak struktury analizy pracy, diagramy organizacji, harmonogramy projektu, diagramy Gantta,  plany ryzyka, kontrola realizacji projektu, metody oceny jego rentowności.  Ponadto, treści obejmują problematykę związaną z tworzeniem zespołu projektowego, doboru członków zespołu, czy utrzymanie wysokiego poziomu motywowania, komunikacji i negocjacji – niezbędnych umiejętności w zarządzaniu projektem.

 

Przedmioty

  1. Zarządzanie projektem
  2. Zarządzanie ryzykiem
  3. Zarządzanie zespołem projektu
  4. Zarządzanie zmianą
  5. Metody oceny rentowności projektu
  6. Narzędzia informatyczne w zarządzaniu projektem
  7. Regulacje formalno – prawne w zarządzaniu projektem
  8. Komunikacja i negocjacje w projekcie

Ilość semestrów: 2

Opłata roczna: 2900 zł

Opłata ratalna: 2 x 1550 zł

 

Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji słuchaczy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, w tym zarządzania szkoleniami, prowadzenia dokumentacji pracowniczej, ochronie danych osobowych. Studia odpowiadają na zapotrzebowanie rynku, na którym kapitał ludzki odgrywa coraz ważniejszą rolę jako czynnik rozwoju, zarówno na poziomie makro, jak i mikro.

Absolwent studiów będzie przygotowany do pracy w komórkach organizacyjnych firmy odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym za zarządzanie szkoleniami, ocenę pracowniczą, motywowanie. Absolwent otrzyma również przygotowanie psychologiczne do pracy z ludźmi.

Przykładowe przedmioty:

  • Psychologia organizacji,
  • Rola działu HR w firmie,
  • Zarządzanie procesami szkoleniowymi,
  • Przywództwo i motywowanie,
  • IT w procesach zarządzania zasobami ludzkimi,
  • Gospodarka oparta na wiedzy,
  • Dokumentacja pracownicza,
  • Prawo pracy i ochrona danych osobowych,
  • Komunikacja w zespole pracowniczym

KIERUNKI STUDIÓW

all Wydział Nauk Humanistyczno Społecznych i Technicznych Wydział Nauk o Zdrowiu Filia Wydział Zamiejscowy w Kętrzynie

Olsztyńska Szkoła Wyższa jest uczelnią o profilu praktycznym. Kształcenie odbywa się na studiach licencjackich (pierwszego stopnia), inżynierskich, jednolitych magisterskich i magisterskich (drugiego stopnia) - w formie studiów stacjonarnych, niestacjonarnych oraz hybrydowych.   

Nasza oferta edukacyjna dostosowywana jest do potrzeb rynku i zmian zachodzących w wymiarze lokalnym jak i globalnym. Projektowanie i wdrażanie programów kształcenia odbywa się we współpracy z naszymi partnerami z obszaru gospodarki, administracji publicznej, placówek zdrowotnych itp, skupionych w Radzie Konsultacyjnej ds. Społeczno-Gospodarczych. 

Oferujemy kształcenie na kierunkach: administracja, filologia angielska, fizjoterapia, informatyka, kosmetologia, logistyka, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, wychowanie fizyczne oraz zarządzanie. Naszym celem jest zapewnienie jak najwyższej jakości kształcenia w najbardziej poszukiwanych zawodach. 

GALERIA ZDJĘĆ

NA SKRÓTY

Block
Olsztyńska Szkoła Wyższa  Telefon rekrutacyjny Skip to content