Celem studiów jest przygotowanie profesjonalnej kadry odpowiedzialnej za kreowanie wizerunku firm i instytucji, ich produktów i usług na rynku. Słuchacze zapoznają się z podstawowymi pojęciami i zasadami PR, uzupełnianych teorią z zakresu: działań marketingowych, instrumentów oddziaływania na otoczenie oraz obszarów jego zastosowań. Poznają elementy prawa prasowego i autorskiego, aspekty etyczne związane z PR. Biorą udział w zajęciach praktycznych związanych z komunikacją i autoprezentacją (przygotowywanie i przekazywanie informacji ustnych i pisemnych, wystąpienia publiczne).
Studia są propozycją dla osób, które muszą nie tylko uzupełnić zdobyte wykształcenia, ale są przede wszystkim zainteresowane rozwijającą się niezwykle szybko i podlegającą ewolucji dziedzinie PR – marketingiem wewnętrznym i media relations. Oferują także specjalistyczną wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu kreowania wizerunku firmy, promocji przedsiębiorstwa. Studia nastawione są na kształcenie samodzielnych pracowników kadry urzędniczej, menagerów, sponsorów, ludzi świata reklamy, marketingu i pracowników sektora finansowego. Są adresowane do kadry kierowniczej i pracowników, którzy reprezentują firmę na zewnątrz, są odpowiedzialni za kontakty z mediami i dbają o dobry wizerunek firmy.
Program studiów
- Podstawy PR
- Prawne aspekty PR, w tym prawo autorskie i prawo prasowe
- Wiedza o organizacji i podstawy zarządzania
- Podstawy marketingu
- Praca z kamera i mikrofonem
- Komunikacja interpersonalna
- Media relations
- Organizacja konferencji prasowych, imprez, szkoleń, pokazów, produkcja wydawnictw
- Redagowanie tekstów prasowych (informacje, sprostowania i odpowiedzi)
- Pisanie tekstów – zasady i praktyka pisania tekstów na użytek PR
- Podstawy komunikacji społecznej
- Wizerunek marki – PR a promocja i reklama
- Retoryka z erystyką
- PR w sektorze finansowym
- Dziennikarstwo radiowe i telewizyjne
- Protokół dyplomatyczny
- PR polityczny